حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرامه حرام الی یوم القیامه
ساناز

سلام گاهی اوقات همسرم مرو مجبور میکنه که از خانمها موقع روبوسی کردن لب بگیرم تا اون تماشا کنه و اگه یه بار این کار رو نکنم حسابی با من دعوا میکنه دیگه از این کارش خسته شدم لطفا بگید من چکار کنم که این عادت بد رو ترک کنه



سلام علیکم
در هر صورت باید منطقی با این خواسته همسرتان مخالفت نمایید در غیر این صورت امکان دارد که خواسته های شوهرتان از شما به همین جا ختم نشود و این خواسته های غیرمعقول و غیر شرعی پی در پی از شما بیشتر شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391ساعت 15:17  توسط مهدی | 
روح

سلام آیا نماز خواندن بعد از خروج منی گناه است؟



سلام علیکم
نماز بعد از خروج منی باطل است و باید غسل جنابت نمود و بعد از آن نماز خواند.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391ساعت 15:14  توسط مهدی | 
خاکی

اگر کسی با زنا بچه دار شود و بعد از مدتی مادر بچه را شرعا به عقد خود در آورد ایا ان بچه حلال زاده میشود یا حرام زاده ابدی است ؟



سلام. در هر صورت آن بچه متولد از یک عمل حرام است ولی نوع رفتار پدر و مادر با او نباید هیچ تفاوتی با یک فرزند عادی داشته باشد

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391ساعت 15:12  توسط مهدی | 
محمد

سلام دوست دخترمن ازمن سکس میخوادولی من قبول نکردم 

بنظرشمابه خواسته اوعمل کنم یاخیر؟


سلام علیکم. هر گونه ارتباط جنسی خارج از حدود الهی و شرعی حرام است.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391ساعت 15:11  توسط مهدی | 
با سلام بنده مدتی است که عاشق یک خانم مطلقه شدم و ایشون هم به شدت به من وابسته شده اند آیا صیغه کردن ساعتی ایشان بدون اطلاع همسرم حرام است

سلام علیکم
نه حرام نیست و اشکالی ندارد. البته باید خانم در حال عده نباشد و عده طلاقش تمام شده باشد.

+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم بهمن 1391ساعت 8:9  توسط مهدی | 
سلام من و دوستم خیلی به همدیگه لب میدیم یه بار اینقدر لبهای همدیگرو بوسیدیم که هر دوتایمون ارضا شدیم آیا با توجه به اینکه هیچ عمل جنسی در این کار انجم نمیشه و فقط از طریق بوسه اونم با محرم و همجنس خودم ایا ارضا از این طریق بازم گناه داره

سلام علیکم

بله حرام است حتی اگر نگاهی همراه با شهوت هم باشد آن هم به هم جنس خود باز هم حرام است.

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم دی 1391ساعت 23:41  توسط مهدی | 
سلام ، خسته نباشید .
سوالی پرسیده بودم از حضورتون که متاسفانه بی جواب مونده ...
اگه امکان داره جواب سوال من رو هم بدین ...
آیا زن هم میتونه از شوهرش تقاضای نزدیکی داشته باشه یا نه ، این حق فقط مخصوص مردهاست ؟!
ممنون میشم اگه جوابم رو بدین ...

سلام علیکم.

بله می تواند. در ضمن باید توجه داشته باشیم که یکی از مهمترین عوامل اختلافات خانوادگی توجه نکردن زن و شوهر به عواطف و غرور و غریزه جنسی یکدیگر است و اگر به این مورد درست توجه شود بسیاری از اختلافات خانوادگی از بین خواهد رفت. خیلی از مشکلات و اختلافات خانوادگی را اگر ریشه یابی کنیم خواهیم دید که به این امر مهم برمیگردد. پس بسیار به جاست که زن و شوهر به خاطر خودشان هم که شده به غریزه جنسی طرف مقابل خود پاسخ مناسب بدهند.

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم دی 1391ساعت 23:10  توسط مهدی | 

میلاد

با سلام مالیدن آلت به بدن زن بدون داخل شدن آیا به غسل احتیاج دارد؟

سلام علیکم

نه نیاز به غسل ندارد. 

موفق باشید

+ نوشته شده در  چهارشنبه سیزدهم دی 1391ساعت 13:37  توسط مهدی | 
سلام

بااینکه همواره به یاد خدا هستم وموقع همین گناهی هم که خدمتتون عرض می کنم مدام استغفار می کنم و عذاب وجدان شدیدی می گیرم ولی با این وجود گاهی وسوسه بر من فائق میشه و به سایتهای پور-نی ومستهجن سر می زنم ،اما هرگز به خودم اجازه دیدن فیلم وعکسهای جنسی مربوط به زن و مرد با هم رو ندادم! در حین دیدن عکس یا فیلم احساس می کنم مایعی لزج از بدنم خارج می شه (ضمن اینکه نمی دونم چه حدی ارگاسمه)آیا جنب هست؟ 

سپاسگزار می شم مبذول توجه تون شم

سلام علیکم

نه شما در این حال جنب نیستید اما سعی کنید همین مقدار هم وارد اینگونه سایتها نشوید چون باعث تحریک شما و در نتیجه مشکلات روحی روانی می شود. موفق باشید

+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم دی 1391ساعت 18:23  توسط مهدی | 
ریحانه
سلام علیکم
من و دختر عمه ام از بچگی تا به الانم که هر دوتامون ازدواج کردیم عادت داشتیم و داریم هر وقت همدیگرو میبینیم هم از لب میبوسیم یا به اصطلاح به همدیگه لب میدیم اما نه از روی شهوت فقط یه عادت و یا از روی محبته این کار اشکال شرعی نداره
سلام علیکم
نه اشکالی ندارد
+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم دی 1391ساعت 22:33  توسط مهدی | 
ساناز

سلام اگه اشکال نداره سوال منم جواب بدین من و شوهرم عادت کردیم موقع جماع و توی اوج لذت آب دهان یکدیگرو میخوریم و هر دوتایمونم از این کار لذت میبریم ایا این کار اشکال شرعی نداره
[خط فاصله]
سلام علیکم.
نه اشکال شرعی ندارد.

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم دی 1391ساعت 23:24  توسط مهدی | 
سلام
منظور شما از زن مریض چیست؟
چه خصوصیاتی دارد؟
اگر کسی به خودارضایی عادت داشته و الان در حال ترک می باشد اما گاهی تصاویر مستهجن می بیند ولی سریع از سایت خارج شود و سریع اقدام به ادرار کند و در حین ادرار یک مایع شفاف و لزج از بدنش خارج شود(بدون اینکه به حالت ارگاسم برسد) جنب شده؟ و منظور از زن مریض چنین زنی است؟
با سپاس

نه  منظور از مریض کسی است که ضعف دارد در ضمن در این حالت شما جنب نشده اید
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آذر 1391ساعت 10:45  توسط مهدی | 
سلام
من و همسرم در دوران عقد هستیم.اگر با تلفن صحبت کنیم و در حین صحبت به جاهایی از بدن خودمون ور بریم حرام هست؟البته بخاطر شک داشتن اینکارو نکردیم و این جور حرفا رو نمیزنیم.ولی خواهشا زود جواب بدید بهم ممنون.

سلام علیکم

زدن حرف از هر جورش با کسی که در دوران عقد هستید اشکال ندارد اما از ور رفتن با خود پرهیز کنید چون امکان دارد به استمناء بینجامد.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آذر 1391ساعت 10:39  توسط مهدی | 
 
با سلام از زحماتتون جهت اطلاع رسانی،
میخواستم بدونم با توجه به نظر مراجع مختلف زنی که در دوران متعه با همسر خود از پشت نزدیکی کند آیا شامل نگه داشتن عده میشود یا خیر؟ و چقدر؟
خواهشا جواب این رو کامل و دقیق برای من بفرستید؟
در جواب سوال فوق سوال و جوابهای زیر که از آیت الله مکارم شیرازی پرسیده شده است را مرور بفرمایید: 
 
۱- احکام عدّه عقد موقت
سوال اول :زمان نگهداشتن عده در ازدواج موقت چقدر است؟
سوال دوم: آیا بدون نزدیکی کردن باز هم باید زن عده نگهدارد؟
سوال سوم: در صورت منفی بودن پاسخ سوال دوم اگر مردی پس از اتمام زمان صیغه
موقت مجددا با همان زن صیغه بخوانند ولی اینبار نزدیکی کنند آیا زن باید عده نگهدارد؟
1- عده ازدواج موقت بعد از تمام شدن مدت در صورتی که عادت ماهانه می بیند، به مقدار دو حیض کامل است و اگر عادت نمی بیند چهل و پنج روز تمام است.
2- در این صورت عده ندارد.
3- عده دارد.
2- زنا در عده عقد موقت
زنا در عدّه عقد موقّت چه حکمى دارد؟ آیا موجب حرمت ابدى مى شود؟ فتواى امام(قدس سره) در این مورد چیست؟
زنا در عدّه متعه مسلّماً حرام است، ولى موجب حرمت ابدى آن زن نمى شود بنابراین اجراى صیغه عقد پس از گذشت عدّه اشکال ندارد و فتواى امام(رحمه الله) در تحریرالوسیله و توضیح المسائل نیز همین است.
3- عقد دائم در عده عقد موقت
زن مطلقه اى بعد از انقضاى عدّه، متعه مى شود و بعد از چندى با وساطت بزرگان فامیل بنا مى شود با شوهر اوّل ازدواج کند، به همسر دوّم مراجعه و چاره جویى مى نماید او بقیّه مدّت را مى بخشد و دوباره زن را صیغه مى کند و قبل از دخول فسخ مى نماید و زن بلافاصله به عقد شوهر اوّل درمى آید با این استدلال که این فسخ دوّم قبل از دخول است و غیر مدخوله عدّه ندارد، آیا این مطلب صحیح است؟
عدّه عقد سابق با این امور از بین نمى رود و تا عدّه پایان نیابد ازدواج مجدّد او صحیح نمى باشد و نمى تواند بدون عدّه به عقد نکاح کسى درآید.
4- عده زنی که یقین دارد باردار نیست
اگر زنى به عقد موقّت مردى درآید و مطمئن باشد که از آمیزش با او حامله نشده است (مثلا مرد خواجه باشد یا زن رحم خود را خارج کرده باشد) آیا باید پس از پایان مدّت عقد موقّت،عدّه نگهدارد؟
اگر دخول حاصل شده است عدّه لازم است.
5- ازدواج موقت با زنانی که عده نگه نمی دارند
شخص مؤمن و متدیّنى براى تجارت به کشورهاى مختلف سفر مى کند، لکن بعضى از افرادى که با او همسفر هستند مى خواهند از همه امکانات هتل استفاده کنند. در حالى که بعضى از آن نسوان شرایط ازدواج (مثل رعایت عدّه) را ندارند. لطفاً بفرمایید:
الف) آیا به مجرّد این که آنها بگویند خالیه هستند، مى توان با آنها ازدواج کرد؟
ب) اگر فحص از عدّه نشود، اشکال ندارد؟
ج) در صورتى که بگویند عدّه را رعایت کرده ایم، آیا قول آنها قبول است؟ (در حالى که ظنّ قوى بر عدم وجود عدّه است.)
د) اگر اهل کتاب نباشند، آیا ازدواج موقّت با آنها صحیح است؟
هـ) در ضمن سنّ اکثر یا تمام این زنان، سنّ مَنْ تحیض مى باشد، لکن با وسایل بهداشتى جدید از حاملگى جلوگیرى مى کنند. آیا شرایط ازدواج را در این سنین با فرض بر عدم عدّه دارا هستند؟
جواب الف تا هـ : با توجّه به این که در سنّ «مَنْ تحیض» هستند، عدّه به هر حال بر آنها واجب است، و ادّعاى آنها در صورتى پذیرفته مى شود که متّهمه نباشند. و ازدواج موقّت با غیر کتابیّه جایز نیست.
6- عده زنی که در ازدواج موقت حامله شده
زنى متعه شده، و مدّت عقد و عدّه وى سپرى شده است، ولى از همان مرد حامله شده، و فرزندى در شکم دارد. آیا همان شخص تا قبل از وضع حمل، مى تواند دوباره او را صیغه نماید؟
شوهر اوّل مى تواند مجدّداً او را متعه کند، ولى شخص دیگرى حقّ ندارد با او ازدواج کند تا وضع حمل کند.
7- عده نگهداشتن زنانی که باردار نمی شوند
یکى از موانع و مشکلات، و شاید مهمترین آنها در راه ترویج و کاربردى نمودن ازدواج موقّت، وجوب عدّه پس از انقضا یا بذل مدّت مى باشد. که عملا استفاده از آن را، در حدّى که بتواند پاسخگوى نیازهاى موجود باشد، غیر ممکن نموده است. بر علماى دین و زعماى امّت اسلامى است که با تحقیق و تدبّر در منابع غنى اسلامى، و به ویژه با تمسّک به فقه پویاى تشیّع، راهکارهاى مناسب و عملى ـ که کاملا منطبق براراده شارع مقدّس باشد ـ در این راستا ارائه نمایند، و با ایفاى نقش بسیار مهمّ خود از ارتکاب بسیارى از گناهان و مفاسد فردى و اجتماعى جلوگیرى نمایند. پیشرفتهاى علمى، خارج کردن رحم را در برخى بیماریها، یا به دلیل انگیزه هاى شخصى ممکن ساخته، و شخص مى تواند پس از این عمل بدون هیچ گونه مشکلى به زندگى آسوده ادامه دهد. اگر رحم زنى را خارج کرده باشند، وى بى شکّ توان باردارى نداشته، و دچار حالت قاعدگى نخواهد شد. سخن در این است که آیا چنین زنى در صورت طلاق، فسخ نکاح، انقضا، یا بذل مدّت در نکاح منقطع، باید عدّه نگهدارد؟
از مجموع ادلّه شرعیّه استفاده مى شود که نگه داشتن عدّه تنها به خاطر احتمال باردارى نیست، و این در واقع یکى از علل آن مى باشد; نه تنها علّت. و یکى از علل آن حفظ حریم زوجیّت است; به همین دلیل اگر شوهر یک سال در مسافرت باشد و زنش را طلاق دهد، همه مى گویند باید عدّه نگه دارد، در حالى که بعد از غیبت یکساله، احتمال انعقاد ولد وجود ندارد. همچنین اگر شوهر در زندان باشد، یا بر اثر بیمارى گرفتار عنن گردد، و یقین پیدا کنیم که شوهر براى همیشه عقیم شده، در تمام این فروض، عدّه بر زن لازم است; در حالى که احتمال انعقاد نطفه وجود ندارد.
8- عده زن مسیحی
آیاعده بر زن مسیحی لازم است؟
آنها باید مطابق مذهب خودشان عمل کنند. و اگر آن زن به عقد موقت مسلمانی درآمده باید عدّه نگه دارد.
9- حکم عده در صورت آمیزش با کاندوم
زنی که ازدواج موقت کرده اگر با کاندوم آمیزش جنسی انجام دهد آیا برای ازدواج موقت با دیگری، باید عده نگه دارد و یا اینکه نیازی به این کار نیست ؟ در صورت عدم استفاده از کاندوم چطور ؟
در هر صورت باید عده نگه دارد و رعایت عده بخاطر حریم زوجیت است.
10- عدّه زن در صورت شک کرد در جذب نطفه
در عقد موقت که با شرط عدم دخول بوده اگر منی مرد بر اثر تحریکاتی روی فرج زن ریخته باشد آیا عدّه دارد؟ منظور این است که چون منی مرد روی فرج زن را آلوده کرده، اگر شک داشته باشد که این منی داخل رفته یا نه، آیا عدّه واجب است؟
عدّه لازم نیست.
11- لزوم عدّه در نزدیکی از پشت
آیا در عقد موقت نزدیکی از پشت باعث می شود تا زن عدّه نگه دارد؟
آری، عدّه لازم است.
12- ازدواج موقت زن در عدّه طلاق رجعی
اگر در طلاق رجعی به جای رجوع در عدّه با زن صیغه موقت کند، پس از پایان عدّه در ضمن آن زمان مدت صیغه هم بگذرد آیا مطلقه رجعیه می تواند با مرد دیگری ازدواج کند یا نیاز به عدّه دیگر دارد؟ اگر در زمان صیغه موقت مدخوله نشده باشد چطور؟
باید عدّه عقد موقت را نیز نگه دارد سپس می تواند با مرد دیگری ازدواج کند ولی اگر در زمان عقد موقت دخولی صورت نگرفته عدّه عقد موقت لازم نیست.
13- عدّه زنی که در عدّه ازدواج موقت متعه شده
اگر زن و مردی با هم متعه کنند و بعد از نزدیکی مرد بذل مدت نماید یا مدت صیغه تمام گردد و بعد از چند روز و در طول عدّه زن، مرد به متعه خود رجوع نماید و دوباره زن را متعه نماید و در طول مدت صیغه ی جدید، نزدیکی صورت نگیرد و زن سه بار یا بیشتر عادت ماهانه ببیند، اگر مرد مجدداً بذل مدت نماید با توجه به اینکه نزدیکی صورت نگرفته آیا باز هم زن بعد از بذل مدت باید عدّه نگه دارد؟
بعد از اتمام عقد دوم باید عدّه عقد اول را ادامه دهد.
14- زنی که در مدت کمتر از 45 روزه دو حیض دیده است
اگر زن در کمتر از 45 روز، 2 بار خون حیض ببیند آیا عده اش تمام شده و یا اینکه حتماً باید 45 روز را صبر کند؟
عده اش تمام شده است.
15- عدّه زن یائسه
ازدواج با زن یائسه چه حکمی دارد؟ آیا عدّه باید نگه داشته شود؟
اشکالی ندارد، نیازی به عدّه نیست.
16- چگونگی محاسبه عدّه عقد موقت
زمان عدّه در عقد موقت دو ماه کامل است یا به اندازه اینکه دو ماه عادت ماهیانه شدن؟
زمان عدّه ،آن دو دوره عادت ماهیانه است.
17- عده زنی که در ایام عادتش مدت عقد تمام شده و یا بخشیده شده
زنی در ایام حیض مدت عقد موقتش تمام شده و یا اینکه مرد در ایام عادتش باقیمانده مدتش را بخشیده آیا این عده را می تواند جزو ایام عده حساب کند ؟
پایان یافتن مدت عقد موقت و یا بخشیدن باقیمانده مدت در ایام عادت زن مانعی ندارد ولی این حیض او جزو عده محسوب نمی شود .
 
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم مهر 1391ساعت 21:31  توسط مهدی | 
سلام میخواستم بپرسم که آیا پدر میتونه با دخترش آمیزش کنه؟در چه سنی؟

سلام علیکم.

ازدواج پدر با دختر و همچنین خواهر با برادر در تمام ادیان حرام است.

+ نوشته شده در  شنبه چهارم شهریور 1391ساعت 22:37  توسط مهدی | 
سلام وبلاگ خوبی داری سوال های خوبی جواب دادید یه سوال داشتم... من متاهل هستم .در ماه رمضان مطمینن رابطه کم میشود وبدن نیاز خودش را نشان می دهد نمی دونم چطور بگم یه شب بعد غسل بعد یه ساعت دوباره مایعی خارج شد بدون این که کاری کرده باشم ایا دوباره باید غسل میکردم؟

نه نیازی به غسل نیست. غسل به واسطه دخول و  یا خروج منی واجب می شود اما هر مایعی که از بدن خارج می شود منی نیست. در خانمها هم ترشحاتی که دارند اگر همراه با رسیدن به اوج لذت جنسی باشد که به آن ارگاسم می گویند غسل واجب میشود و تشخیص این مطلب هم شخصی هست یعنی هر کسی خودش متوجه میشود که به اوج لذت جنسی رسیده یا نه. اما اگر شک داشت در این صورت هم غسل ندارد.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم مرداد 1391ساعت 12:43  توسط مهدی | 
من شانزده سال دارم و هنوز جنب نشده ام زماني كه من برخي از مطالب جنسي را از روي كنجكاوي خواندم به مقدار خيلي كم آبي شفاف و رقيق از من خارج شد و مي دانم كه مني نبوده است اين آب چيست حكم آن چيست آيا نجس است. لطفا جواب سوالم را بدهيد با تشكر.


 

سه نوع آب است که بعد از خارج شدن از بدن نیاز به هیچ گونه طهارت، وضو و غسل نداریم:


 

1- مذی یا همون پیش آب: آبی است که بعد از بازی کردن با همسر از انسان خارج می شود، که همان طور که گفتم این آب پاک است و حکم منی بر آن مترتب نیست که، نیاز به غسل داشته باشد و حتی اگر این آب به لباس برخورد کند، لباس هم نیازی به طهارت ندارد.


 

2- وذی: آبی که گاهی بعد از منی از انسان خارج می شود را وذی می گویند؛ که این آب نیز پاک است و نیاز به طهارت ندارد، ممکن است فکر کنید که انسان بعد از خارج شدن منی باید غسل کند پس پاک بودن یا نبودن این آب برای آن فرد فرقی ندارد، در جواب این سوال باید بگویم که ممکن است حتی بعد از اینکه غسل انجام دادید این آب از شما خارج شود که در این صورت حکم به طهارت این آب می شود.


 

3- ودی: آب دیگری که ممکن است از شما خارج شود، آبی است که بعد از بول (ادرار) از انسان خارج می شود، این آب نیز اگر مخلوط به ادرار نشود پاک است و حتی اگر رطوبت آن به لباس نیز رسیده باشد نیاز به طهارت ندارد.


 

ولی حکم این آب در جایی که انسان بعد ادرار استبراء1 نکرده باشد فرق می کند و در این صورت علما حکم به نجاست این آب داده اند، چون استبراء باعث می شود بول داخل مجرای ادرار از انسان خارج شود، و وقتی ما این کار را انجام ندهیم ممکن است مقداری ادرار در آن باقی باشد که با آب ودی مخلوط می شود و باعث نجاست این آب نیز می شود.


 

نظرات مراجع تقلید عظام در این خصوص:


 

آیت الله خمینی (ره):


 

مسئله: آبى که گاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن از انسان خارج مى شود، و به آن مذى مى‏گویند پاک است. نیز آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى‏آید، و به آن وذى گفته مى شود و آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن ودى مى گویند، اگر بول به‏آن نرسیده باشد، پاک است. و چنانچه بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود شک کند که بول است یا یکى از اینها، پاک مى باشد.2


 

آیت الله سید علی خامنه ای:


 

سوال: لطف بفرمائید در صورت امکان راجع به اقسام رطوبتى که گاهى از انسان خارج مى‏شود، توضیح دهید؟


 

 جواب: رطوبتى که گاهى بعد از خروج منى از انسان خارج مى‏شود، وذى نام دارد، و رطوبتى که بعضى از اوقات بعد از بول خارج مى‏شود، ودى نامیده مى‏شود، و رطوبتى که بعد از ملاعبه زن و مرد با یکدیگر خارج مى‏شود، مذى نام دارد. همه این رطوبتها پاک است و باعث نقض طهارت نمى‏شود.3


 

آیت الله بهجت:


 

مسئله: آبى که بعد از ملاعبه و بازى کردن از انسان خارج مى شود و به آن «مَذْى» مى گویند ، و آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید و به آن « وَذْى » گفته مى شود ، و آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن « وَدْى » مى گویند ( اگر بعد از خروج ، بول به آن نرسیده باشد ) پاک است . و چنانچه بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود ، و شک کند که بول است یا یکى از اینها و یا مخلوط است ، پاک مى باشد.4


 

آیت الله مکارم شیرازی:


 

مسأله: رطوبتهایى که از انسان خارج مى شود غیر از بول و منى بر چند قسم است: اوّل آبى که گاه بعد از بول بیرون مى آید و کمى سفید و چسبنده است و به آن «وَدْى» مى گویند، دوم آبى که هنگام ملاعبه و بازى کردن با همسر بیرون مى آید و به آن «مَذْى» مى گویند، سوم آبى که گاه بعد از منى بیرون مى آید و به آن «وَذْى» گویند، همه این آبها در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است و وضو و غسل را هم باطل نمى کند.5


 

آیت الله فاضل لنکرانی:


 

مسأله: آبى که گاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن از انسان خارج مى شود و به آن مذى مى گویند پاک است. و نیز آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید و به آن وذى گفته مى شود پاک است و امّا آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن ودى مى گویند، اگر بول به آن نرسیده باشد، پاک است. و چنانچه انسان بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود و شک کند که بول است یا یکى از اینها، پاک مى باشد.6


 

آیت الله سید علی سیستانی:


 

مسئله: آبـى کـه گاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن با زن از انسان خارج مى شود و به آن ( مذى ) مى گویند پاک است، و نیز آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید و به آن ( وذى ) گفته مى شود، و آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن ( ودى ) مى گویند اگر بول به آن نرسیده باشد پاک است. 


 

و چنانچه انسان بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود، و شک کند که بول است یا یکى از این سه آب پاک مى باشد.7


 

آیت الله صافی گلپایگانی:


 

(مـسـالـه 74) آبـى کـه گـاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن از انسان خارج مى شود و به آن مذى مـى گویند پاک است .


 

و نیز آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید و به آن وذى گفته مى شود، اگـر ظـاهـر مـحل تطهیر شده باشد، پاک است و آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن ودى مى گویند، اگر بول به آن نرسیده باشد، پاک است .


 

وچنانچه انسان بعد از بول، استبرا کند و بعد از تطهیر محل، آبى از او خارج شود، و شک کند که بول است یا یکى از اینها پاک مى باشد.8


 

آیت الله میرزا جواد تبریزی:


 

مساله: آبى که گاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن با زن از انسان خارج مى شود و به آن مذى مـى گـویـنـد پـاک اسـت، و نیز آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید و به آن وذى گفته مـى شـود، و آبـى کـه گـاهى بعد از بول بیرون مى آید و به آن ودى مى گویند اگر بول به آن نـرسـیده باشد پاک است .


 

و چنانچه انسان بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود، و شک کند که بول است یا یکى از این سه آب، پاک مى باشد.9


 

آیت الله وحید خراسانی:


 

مسأله: آبى که گاهى بعد از ملاعبه و بازى کردن از انسان خارج مى شود پاک است، و همچنین است آبى که گاهى بعد از منى بیرون مى آید اگر منى به آن نرسیده باشد، و نیز آبى که گاهى بعد از بول بیرون مى آید اگر بول به آن نرسیده باشد. و چنانچه انسان بعد از بول استبراء کند و بعد آبى از او خارج شود و شک کند که بول است یا آب دیگرى غیر از منى ، آن آب پاک مى باشد.10


 

______________________________


 

پی نوشتها:


 

1- استبراء عمل مستحبى است که مردها بعد از بیرون آمدن بول انجام مى‏دهند، و آن این است که سه دفعه با انگشت میانه دست چپ از مخرج غائط تا بیخ آلت بکشند، و بعد شست را روى آلت و انگشت پهلوى شست را زیر آن بگذارند و سه مرتبه تا ختنه‏گاه بکشند و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار دهند.


 

2- توضیح المسائل امام خمینی، مساله 73. 


 

3- استفتائات آیت الله خامنه ای، سوال 93. 


 

4- رساله ی عملیه آیت الله بهجت، مساله 78. 


 

5- توضیح المسائل آیت الله مکارم شیرازی، مسئله 79. 


 

6- رساله آیت الله فاضل لنکرانی، مساله 76. 


 

7- توضیح المسائل آیت الله سیستانی، مساله 74. 


 

8- توضیح المسائل آیت الله صافی گلپایگانی، مساله 74. 


 

9-  رساله ی آیت الله تبریزی، مساله 74. 


 

10- توضیح المسائل آیت الله وحید خراسانی، مساله 74. 


 

http://talabehpasokhgoo.parsiblog.com/


 

+ نوشته شده در  جمعه سیزدهم مرداد 1391ساعت 17:38  توسط مهدی | 
سلام کسانی که باردارندبازم میتونندنزدیکی داشته باشند؟

سلام علیکم. بله اشکال ندارد اما مستحب است قبل از نزدیکی وضو بگیرند.

اما  اطلاعات بیشتر را در ادامه مطالعه نمایید:

آيا مي توانيم در طول بارداري آميزش داشته باشيم؟

البته كه بله! معمولا در يك بارداري عادي مقاربت براي زن باردار سالم و همسرش ايرادي ندارد. برخي پزشكان آميزش جنسي را در هفته آخر بارداري ممنوع مي كنند، ولي همه پزشكان با اين نظر موافق نيستند در اين مورد مي توانيد نظر پزشك خود را جويا شويد.

فعاليت جنسي مكرر نبايد در يك بارداري سالم، مشكلي ايجاد كند. معمولا زوجين مي توانند فعاليت جنسي قبلي خود را ادامه دهند. البته اگر در معرض زايمان زودرس باشيد يا يكي از مشكلات بارداري مانند كوتاهي يا اتساع دهانه رحم، نشت مايع آمنيوتيك، جفت سرراهي يا خونريزي داشته باشيد و يا اينكه سابقه سقط ناشي از زايمان زودرس را داشته باشيد احتمالا پزشك معالج شما را از انجام نزديكي منع خواهد كرد.

آيا آميزش جنسي در دوران بارداري به جنين آسيب مي رساند ؟

بسياري از مردان مي خواهند بدانند كه آيا فعاليت جنسي به جنين صدمه مي رساند يا خير. آميزش جنسي و انزال، هيچ يك در بارداري كم خطر ايرادي ندارد. جنين در محفظه عضلاني رحم قرار دارد و از جنين بوسيله مايع آمنيوتيك و كيسه آمنيوتيك به خوبي محافظت مي شود. يك پوشش مخاطي ضخيم دهانه رحم را مي پوشاند و مانع از انتقال عفونت نيز مي شود. ممكن است چندي بعد از اوج لذت جنسي جنين شما تكان بخورد! در اين مورد نيز نگران نباشيد چون اين افزايش تحرك بدليل افزايش جريان خون ناشي از افزايش ضربان قلب شماست نه بخاطر اينكه جنين احساس درد مي كند يا از آنچه روي داده چيزي فهميده است.

با اين حال اگر هنوز نگرانيد و پرسشي در اين باره داريد، در يكي از جلسات مراقبت بارداري كه هر دو حضور داريد آنرا مطرح كنيد.

آيا ميل جنسي در دوران بارداري تغيير مي كند؟

عموما تمايل جنسي زنان باردار از يكي از دو الگوي زير پيروي مي كند:

  1. كاهش ميل جنسي در سه ماهه اول و سوم بارداري و افزايش آن در سه ماهه دوم
  2. كاهش تدريجي ميل جنسي با پيشرفت بارداري

طي سه ماهه اول ممكن است دچار تهوع و ضعف باشيد. طي سه ماهه سوم ممكن است افزايش وزن، بزرگ شدن شكم و حساسيت سينه ها و ساير مشكلات باعث شوند كمتر ميل به تماس جنسي داشته باشيد. اين حالت طبيعي است. در مورد حس خود با همسرتان صحبت كنيد و سعي كنيد راهي بيابيد كه براي هر دوي شما رضايت بخش باشد.

بارداري در بعضي زنان باعث افزايش ميل جنسي مي شود. فارغ شدن از نگراني در مورد احتمال بارداري به برخي از زنان احساس رهايي مي بخشد. در برخي موارد، يك زن در دوران بارداري است كه براي اولين بار به اوج لذت جنسي مي رسد و يا چند بار اوج لذت را تجربه مي كند. اين موضوع به دليل افزايش فعاليت هومورني و بيشتر شدن گردش خون لگن است.

برخي زنان فكر مي كنند كه بدليل افزايش اندازه و تغييرات جسماني ناشي از بارداري، جذابيت خود را از دست داده اند. ممكن است بعد از مقاربت احساس گرفتگي در شكم يا حساس شدن ناراحت كننده در سينه ها داشته باشند. در مورد اين احساسات خود با همسرتان صحبت كنيد، درك متقابل و محبت مي تواند به هر دوي شما كمك كند.

آيا بارداري مي تواند موجب تغيير در ميل جنسي همسر شود؟

بله! بعضي از مردان خانم باردار خود را جذابتر از هر وقت ديگر مي بينند و گروهي ديگر از شدت نگراني براي سلامت مادر و جنين تمايلات جنسي خود را سركوب كرده يا اصلا آنرا احساس نمي كنند. در هر صورت صحبت كردن مي تواند باعث شود تا تغيير در رفتارها براي طرف مقابل قابل درك شود.

چه وضعيتهايي براي يك زوج باردار مناسب و راحت تر است؟

ممكن است با پيشرفت بارداري متوجه شويد كه انتخاب وضعيت هاي جديد براي آميزش جنسي ضروري است. ممكن است شكم شما باعث شود انتخاب برخي وضعيت ها براي شما ناراحت كننده باشد. به علاوه، توصيه مي كنيم كه حدود 16 هفتگي به پشت نخوابيد چرا كه وزن رحم بر روي عروق اصلي لگن ممكن است گردش خون اين ناحيه را مختل كند. بهتر است براي آميزش جنسي يا به پهلوي خود بخوابيد و يا رو قرار گيريد.

چه زماني بايد از آميزش جنسي اجتناب كرد؟

برخي وضعيت ها بايد شما را نسبت به عدم انجام آميزش آگاه سازد. اگر سابقه زايمان پيش از موعد داريد. ممكن است پزشك شما را آميزش جنسي و يا رسيدن به اوج لذت جنسي باز دارد. اوج لذت جنسي باعث انقباض هاي خفيف رحمي مي شود. مواد شميايي موجود در ترشحات جنسي مرد ( مني ) نيز مي توانند باعث تحريك انقباضات رحمي شوند. بنابراين شايد بهتر باشد كه همسر يك زن باردار از تخليه ترشحات جنسي خود داخل واژن اجتناب كند.

اگر سابقه سقط خود به خودي داشته باشيد ممكن است پزشك شما را از رابطه جنسي و رسيدن به اوج لذت بر حذر دارد. با اين حال هيچ رابطه اي بين آميزش جنسي و سقط خود به خودي پيدا نشده است. در صورت وجود موارد زير از فعاليت جنسي پرهيز كنيد: جفت سه راهي يا پايين واقع شدن جفت در رحم، نارسايي دهانه رحم، آغاز پيش از موعد دردهاي زايماني، پاره شدن كيسه آب، درد به هنگام آميزش جنسي، خونريزي بدون علت از واژن و يا ترشح از آن، وجود ضايعه بهبود نيافته هرپسي در همسر و يا آغاز زايمان.

به نقل از

http://www.ninisite.com/content/index.asp?contentID=120

+ نوشته شده در  دوشنبه دوم مرداد 1391ساعت 19:5  توسط مهدی | 
بله باید به متخصص مراجعه کرد. در ضمن سوال کرده اند که آیا خوردن قرص مسکن باعث تاخیر ژریود می شود؟ نه قرص مسکن باعث تاخیر نمی شود
+ نوشته شده در  جمعه بیست و سوم تیر 1391ساعت 21:25  توسط مهدی | 
سلام علیکم.
نه در زمان حاملگی امکان پریود نیست.
اگر خونریزی داشتید به پزشک مراجعه کنید. موفق باشید.
+ نوشته شده در  دوشنبه نوزدهم تیر 1391ساعت 11:36  توسط مهدی | 
سلام علیکم.

حکم زنا را نداره اما گناه محسوب میشه. در روایات وارد شده که هر عضوی از بدن را زنایی است . زنای چشم دیدن حرام است. زنای گوش شنیدن حرام. و این مورد هم یکی از مصادیق زنای دهان محسوب میشود. ان الله یحب التوابین. خداوند توبه کننده گان را دوست دارد.

موفق باشید.

+ نوشته شده در  دوشنبه نوزدهم تیر 1391ساعت 11:28  توسط مهدی | 
سلام.من تازه عروسی کردم ولی هنوزباکره هستم ازطرفی خیلی فشاررومه که این عمل روزودانجام بدم(ازطرف خانواده ها)وازطرفی ام امروزپریودشدم حالاحکم چیه؟میتونم شب زفاف روانجام بدم یانه؟

سلام علیکم. انشاءالله مبارک باشد.
نزدیکی در زمان پریود حرام است. زندگی خود را با حرام شروع نکنید. حکم را
برای خانواده ها توضیح دهید و این کار را به بعد از عادت ماهانه موکول
نموده تا با فراغت بال و بدون استرس به آن مبادرت بورزید.

در ضمن یکی از علل حرمت نزدیکی در زمان عادت ماهیانه اذیت شدن زن می باشد آنگونه که قرآن در آیه۲۲۲ بقره به آن اشاره می کند:

وَيَسۡ‍َٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡمَحِيضِۖ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِي ٱلۡمَحِيضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطۡهُرۡنَۖ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَيۡثُ أَمَرَكُمُ ٱللَّهُۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ

+ نوشته شده در  شنبه سوم تیر 1391ساعت 0:15  توسط مهدی | 

آداب و سنن شب زفاف ، باید ها و نباید ها شب زفاف

شب زفاف در خاطره تمامی زوجهای جوان یک شب خاطره انگیز است. کلیه کسانی که این شب را تجربه کرده اند، بی شک تا آخر عمر آن را فراموش نخواهند کرد. یعنی زمانی که دختر، پرده بکارت خود را از دست میدهد. در این مقاله شب زفاف را زمانی میگوئیم، که دختران برای اولین بار تجربه رابطه جنسی از راه واژن را می آزمایند. همانطور که میدانیم تمامی زخمها، دردناک هستند بخصوص اگر سطحی باشند. به عنوان مثال اگر دست شما با دیوار زبری (مثل کنیتکس) برخورد کند، درد به حد زیادی غیر قابل تحمل است. این حالت دقیقا برای دختران مصداق دارد. آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند. و غیراز آن، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی در داخل واژن (دخول) خواهند داشت. اول برای روشن شدن قضیه علت درد را مرور میکنیم.

دو نوع درد در هنگام اولین تجربه جنسی قابل درک است  :

1. درد به علت پارگی پرده بکارت .

این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است. که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند . برای کنترل یا کاهش درد، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد. رسیدن به ارگاسم، آستانه درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد. به عنوان مثال د رزمان ارگاسم اگر شخص گاز گرفته شود درد را احساس نمیکند یا درد بسیار جزئی خواهد بود .

2. درد به علت دخول

این درد دقیقا درد به علت کشش دیواره واژن میباشد. شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید، زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید. این حالت دقیقا در واژن هم ایجاد میشود. واژن برای اولین بار میخواهد باز شود. پس درد زیادی را حس میکند. برای کنترل این درد دقیقا مثل بالا باید معاشقه طولانی داشت. تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد. برای این منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

در کل برای آمیزش بهتر و کم درد در اولین تجربه باید نکات زیر را توجه نمود :

۱. معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ارگاسم

۲. استفاده از ژل لوبریکانت

۳. بهتر است دختر لبه تخت دراز بکشد. جوری که پاهای وی کاملا روی زمین قرار بگیرد. در این صورت کمترین درد و فشار به دختر وارد میشود.

۴. دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کرد.

۵. درصورت داشتن درد شدید از ادامه نزدیکی خودداری کنید.

پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است. البته این قضیه به جثه زن و سن دختر بستگی دارد. در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود. در این حالت حتما باید با جراح زنان م نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید. تا ۳روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود.

آن سوی زفاف

پاره شدن پرده بکارت، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز "زنانگی" و پایان "دوشیزگی" شمرد. تازه عروس بنا به طبیعت، از نخستین اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی " شرم " نیز هست. همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

درحقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد. همه این واهمه ها، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.

این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد. بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است. معروف است که زفاف را نباید با جبر آغاز کرد، ما می گوییم در کار پاره شدن پرده دوشیزگی نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و شوهر باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. در این صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است. بنابراین شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم را به کار گیرد و در نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچکترین اشتباه، چندان او را خسته و دل آزرده می کند که به آسانی التیام پذیر نخواهد بود و گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای می ماند.

از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری، غم و اندوه مزمن می گردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته می ماند.

در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمی برند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و این تمایلات در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را با خود آورده است.

بسیاری از امراض دیگر چون پریشان خیالی و بیماریهای عصبی غالبا در اثر همین رویدادهای به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد. این است که باز تکرار می کنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف به هیچ نباید کوتاهی کرد. هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه می خواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود. عمر انسان آن قدر کوتاه نیست که چنین شتابکاری لازم باشد و به خصوص در این دوره ، صبر و متانت و حوصله به پیروزی و کامروایی خواهد انجامید. در اینجا باید یادآور شویم اگر داماد به دلیل ضعف نفس و سستی در رفتار ، بخواهد به هر نحو عمل را انجام دهد به نتیجه نمی رسد و لازم است اصرار در این باره خیلی ملایم و صبورانه باشد. اصولا زن وقتی هم حاضر و راغب به تسلیم است طبیعتا می خواهد بر او ظفر یابند ولی بین فتح عاشقانه و استیلای وحشیانه تفاوت بسیار است و مرد باید با فراست دریابد که هنگام دخول فرا رسیده است. به طور کلی در هفته های اول ازدواج برای نزدیکی نباید پافشاری کرد جز آن که عروس خود ابراز تمایل کند.شوهر اگر عیبی در بدن زن مشاهده کرد ، هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مبادا زن اندوهگین شود و آن را مایه حقارت پندارد.

حساسیت شب زفاف

زفاف که همان ازاله ی بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است. انجام ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر می تواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند. داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند. مرد جوان باید غریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمی بیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد. برخی از جوانهای بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمی گیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب می کنند .

چون پسر و دختر نادان بوند گله چران یا که شتر بان بودند

درس زناشویی کجا خوانده اند کی بره قافله پی برده اند

ببر صفت حمله به آهو کند غرش و تندی و هیاهو کند

ای پسر آخر دمی آرام باش ای شتر مست دمی رام باش

تندی داماد و خموشی زن سرد کند جمله چو صد بادزن

»این شب برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.

»زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند

خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.

پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

»به همسر خود برای کسب اعتماد به نفس قبل از شب زفاف روحیه بدهید.

»هیچ لزومی ندارد که مردها همان شب اول پرده زن را پاره کنند. بهتر است به شب دیگری موکول گردد.

سعی کنید این شب را با معاشقه و بوسه و لمس بگذرانید و دخول را به شبهای دیگر موکول کنید.

این شب را در آغوش هم و برهنه تا صبح سپری کنید.

آداب و رسوم غلط در شب زفاف:

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

در تلقی عمومی جامعه ما، شب ازدواج و زفاف، شب خوشبختی و رسیدن به آرزوهاست، اما شب زفاف شب خستگی هم هست، شب اضطراب و نگرانی است شب سر درد شب گریه شب سوزش معده و شب ...و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد .

اینکه چنین شبی با جایگاهی که در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش کم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است .

شب عروسی در فرهنگ ما فعلا اون موقعی است که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند، شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست. شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید، به درون خانه بروید و در را ببندید همین هر کس دیگری انتظاری یه غیر از این داشت زیاد به حرفش گوش نکنید .

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوطه بعضی جاها ( که از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض ۱۰ دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باکره بودن عروس تحویل بده بعضی ها ممکنه تا شب ازدواج عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگه ممکنه اون رو ندیده باشند عده زیادی هم هستند که قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند، پس پیچیدن یک نسخه ثابت غیر ممکن است اما چیزهای مشترکی هم وجود دارد .

این شب چکار باید کرد ؟ احیانا دفعه اولی است که میخواهیم رابطه جنسی داشته باشیم . تاثیر خستگی و اضطراب را میدونید ؟ برای آقایون این احتمال هست که اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب جند برابر می شود و اوضاع بدتر. در مورد خانمها این اضطراب باعت خشک شدن مهبل می شود که حتی برای خانمهای کارکشته هم دخول مشکل می شود چه برسه به دختری که برای اولین بار میخواد دخول را تجربه کند. پس اولین کار شما مبارزه با اضطراب است. بهتر است اون دسته از کسانی که فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشن کنند که این فکر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بگذارند.

برای مبارزه با اضطراب اینه که منبع اونو از بین ببرید. منمبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این " اجبار " لعنتی را از بین ببرید .

اگه میتوانید با همسرتان صحبت کنید و بگویید احتیاجی نمی بینید که شب اول دراوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید صحبت کنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید که عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام کامل اون ندارید و بهتر میبینید که این کار را به فردا یا روزهای بعد موکول کنید که بدن هاتون تازه هستند و فکرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید .

با این فکر هم آغوشی را شروع کنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس کردید وقتش نیست متوقف شوید.

یک نکته بسیار مهم : در اولین تجربه رابطه جنسی اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این کار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی رابطه جنسی آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید که روان آدمی در رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار است)

صحبتی با آقا دامـــــــاد :

قبل از هر چیز یادتان باشد که آب یا نوشیدنی دیگری که میل دارید در اتاق باشد که اگر هر کدام از شما احساس تشنگی کردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید .

چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و... دهانشان خشک می شود و احتیاج به آبی دارند وارد خانه که می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بکشید، زیر گوشش بگوید که دوستش دارید و قول بدهید که این زندگی زیبایی را که کنارش شروع کردید را ادامه خواهید داد. همین طور که در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن بروید و کنار هم بنشینید. هم او خسته است و هم شما .

توی صورتش نگاه کنید و بگویید که زیباست هیچ عجله ای نکنید با حوصله باشید و صبور. آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه کنید و تکرار کنید که واقعا زیباست بسیار ظریف یه دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید. بعد از بوسه چند لحظه مکث کنید و به خاطره این بوسه فکر کنید ( اینجا فرصت مناسبی است که آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟)

اگر قبلا با همسرتون رابطه جنسی داشته اید این کارها را به عنوان یک عروس با او بکنید واگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد که هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد. توجه کنید که زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس میباشند پس یک ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در اغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حرکت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش کنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید .

بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال کنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). کنار هم دراز بکشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین کرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید. سانتی متر یه سانتی متر بدن همسرتان را لمس کرده و به آن عادت کنید .

صحبتی با عروس خانم :

خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست. اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببند با احتیاط کامل به بدن همسرت دست بکشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش کنید و نه کار بیشتر. اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید که گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداکثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیارورد و نه شما از آلت جنسی او پس یک حرکت لذت بخش را شروع کنید مانند نوازش آلت همدیگر و کمی به همین حرکت ادامه دهید. قصدتان کمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت کردن باشد هرچند ممکن است که چیز های دیگری هم پیش آید. رابطه جنسی لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یک ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه که با زبانی که نمی شناسید برنامه نویسی کنید. صبر کنید تا اول چگونگی موضوع را یاد یگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید.

خلاصه کلام :

 .۱تا احساس آمادگی کامل برای کاری نکرده اید وارد عمل نشوید .

۲. هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه کنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آورتر است)

 .۳اگرعروس باکره باشد از پرده بکارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بکارت بدون درد باز خواهد شد .

برگرفته از وبلاگ معلم خوب

+ نوشته شده در  چهارشنبه سوم خرداد 1391ساعت 19:27  توسط مهدی | 
سوال کرده اند که چهار روز پریود میشوند آیا اشکالی دارد؟

نه اشکالی ندارد در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وظایفتان به رساله عملیه مرجع خود رجوع کنید.

همچنین سوال کرده اند سکس درد دارد؟  اگر منظور شما مربوط به شب زفاف (اولین آمیزش) است بله مقداری درد دارد اما با رعایت طرف مقابل شما آنچنان دردی ندارد.

+ نوشته شده در  شنبه سی ام اردیبهشت 1391ساعت 21:46  توسط مهدی | 
سلام ممنون که جواب دادید کمی اروم شدم هم من هم نامزدم نگران بودیم واقعاشرمنده ام که اینجورحرف هاروزدم من چندتاسوال دیگه داشتم ایامنی تماش یکباره خارج میشوداحتمال اینکه درصورت مالش کمی ازان خارج شده باشدوجوددارد؟ایاابی که قبل ازمنی خارج میشود که نامزدم گفت ابه عشقه باعث بارداری میشود؟درصورت درخواست دوباره ازسوی نامزدم چگونه منصرفش کنم؟بازم ممنون

سلام. آبی که قبل از منی خارج میشود باعث حاملگی نمیشود اما اگر آمیزش برای بار دوم باشد و قبل از آن هم مرد ادرار نکرده باشد تا مجرای ادرار از منی پاک شده باشد امکان حاملگی هست. اما این که گفته اید محرم نیستید ارتباط شما ایراد دارد و نزدیکی هم زنا محسوب میشود لذا باید هر چه سریعتر به این رابطه پایان دهید در ضمن اگر اسلام محدودیتهایی در این میان قایل شده به نفع دختر است چون کسی که ضرر زیان شدید و گاهی غیر قابل جبران میبیند زن میباشد. بنابر این شما یا خانواده هایتان را برای ازدواج راضی کنید یا به این رابطه پایان دهید و با توکل بر خدا منتظر تقدیرتان باشید که خدا هیچ گاه بد بندگانش را نمیخواهد. راه راضی کردن طرف مقابلتان هم این است که به او بگویید متوجه شده اید که رابطه ما غیر شرعی بوده و به همین خاطر دیگر راضی به تداوم آن نیستید. موفق باشید. در ضمن ایمیلتان ایراد دارد هر چه سعی میکنم جوابتان ارسال نمیشود

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت 1391ساعت 17:28  توسط مهدی | 
سلام من بست ونهم فروردین پریودشدم هفته ی گذشته که هفته ی سوم سیکل قاعدگی ام بودبانامزدم روزسه شنبه وچهارشنبه نزدیکی داشتم امانه دخول فقط مالش باالت تناسلی اش ابش درپلاستیک خارج شدبیست روزازپاک شدنم میگذره قبلاچندروزقبل ازمریض شدن دردداشتم امااین بارندارم ایامن باردارشده ام؟ اگرشده ام چه کارمیتوانم بکنم؟لطفاجوابم روزودبدیدچندشبه خواب ندارم باتشکر.

سلام علیکم. اگر منی داخل واژن نریخته باشد شما حامله نیستید . در ضمن استرس باعث تاخیر پریود میشود.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1391ساعت 22:44  توسط مهدی | 
سلام ایاخوردن الت مردتوسط زن حرام است وبرعکس؟

نه حرام نیست

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1391ساعت 18:45  توسط مهدی | 
سوال نموده اند فرج چیست؟

آلت زنانگی را فرج میگویند

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1391ساعت 21:58  توسط مهدی | 
سلام راسیتش من عقدم موقت میخواستم بگویم مثلا با قرار دادن الت بین پاهای زن یا بازی کردن بازن یا دربین باسن قرار دهد یعنی داخل نکند بین گوشتها عقب جلو کند ومنی از من خارج شود مشکل دراد لطفا نظر مراجع را بیاورید که برایم خیلی مهم است.

با سلام. عقد موفقت و دایم هيچ فرقی با هم از نظر داشتن ارتباطات ندارند مگر اینکه شرط شده باشد که مثلا دخول انجام نشود یا اینکه این عقد فقط به شرط  صحبت کردن است و هیچ ارتباطي نباشد . اما اگر شرطی نشده باشد هر طور ارتباطي حلال است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1391ساعت 21:55  توسط مهدی | 
سلام
خسته نباشيد
من با همسرم نزديكي كرده ام و بعلت استفاده از كاندم تاخيري همسرم ارضاع شد ولي من ارضاع نشدم يعني مني از التم خارج نشد حال اگر بخواهم نماز بخوانم بايد غسل كنم يا احتياجي به غسل نيست.
متشكرم 
 
سلام علیکم
شرط جنابت دخول یا خروج مني است .هر کدام از اينها باعث جنابت میشود و غسل هم واجب ميگردد. پس اگر دخول نموده اید و حتي منی هم خارج نشده باشد باز غسل بر شما واجب است.
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1391ساعت 21:51  توسط مهدی | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
در این وبلاگ سعی بر این است که به یاری خداوند یکی از حلالهای شیرینش که متاسفانه بوسیله خلیفه دوم حرام شد و همین حرمت باعث شد که در عرف شیعه هم اثرگذار باشد ترویج و شناسانده شود و تلاش شود که قبح بیجا و غیر شرعی آن برطرف شود

نوشته های پیشین
تیر 1393
خرداد 1393
اردیبهشت 1393
فروردین 1393
دی 1392
مهر 1392
شهریور 1392
مرداد 1392
تیر 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
مهر 1391
شهریور 1391
مرداد 1391
تیر 1391
خرداد 1391
اردیبهشت 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آبان 1390
مرداد 1390
خرداد 1390
اسفند 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
اسفند 1388
آرشیو موضوعی
احادیثی در مورد صیغه
سوالات جنسی
اطلاعات زناشویی
مقاله
داستان
احکام جنسی
عمومی
نظر بزرگان در مورد ازدواج موقت
اخبار جنسی
پیوندها
ازدواج موقت
به گرد
مهاجر
سخنان علما
رضوان18
موقت
آداب ازدواج
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM